Baanwedstrijden in Amsterdam-Oost

Wedstrijdinformatie

De AV’23 Track Meetings zijn toegankelijk voor iedereen. Zowel voor licentiehouders als voor lopers zonder licentie. De wedstrijden zijn erkend door de Atletiekunie. Er wordt gebruik gemaakt van elektronische tijdwaarneming en er is een officiële jury aanwezig. Heren en dames zijn in de series gemixt. Inschrijving is mogelijk voor atleten vanaf leeftijdscategorie U18.

Voor de licentiehouders in de categorieën senioren, U23, U20 en U18 gelden de normale atletiekunieregels, ook met betrekking tot schoeisel. Carbonschoenen met te dikke zolen zijn voor lopers in deze categorieën dus niet toegestaan. Een overzicht van officieel goedgekeurde schoenen is hier te vinden. Voor lopers in de mastercategorie en lopers zonder licentie geldt dat goedgekeurde schoenen voor op de weg ook op de baan mogen worden gedragen.

Voorinschrijving voor de afzonderlijke wedstrijden verloopt via Atletiek.nu. Hier zijn ook de reeds ingeschreven deelnemers te vinden en een voorlopige indeling van de heats. Er is geen na-inschrijving.

De wedstrijden vinden plaats op de atletiekbaan bij Atletiek Vereniging 1923. Details en routebeschrijvingen zijn te vinden onder ‘Locatie en contact’. Er is ter plekke gelegenheid voor omkleden en een bewaakte tassen-inname. De deelnemers krijgen hun startnummer op de avond zelf bij het vermelden van je naam. In de kantine zijn alleen betalingen met PIN mogelijk.

Per Track Meeting kunnen de afstanden verschillen, maar altijd staat er wel een 5000m op het programma. De uitslag van de 5000m telt mee voor het klassement van het Amsterdams Baancircuit.